Evenemang

Hur skapar vi digitala möten som engagerar?

Plötsligt är digitala möten normen. Hur påverkas vi av att interagera digitalt och hur skapar vi digitala möten som engagerar? Det var temat för årets första FFF pop-up. Se en inspelning av seminariet.

Datum

12 februari 2021

Bilder som laggar och ljud som hackar. Flackande blickar som fruktlöst söker kontakt. Videomöten kan, tycker en del, vara en plåga. Hur påverkas vi av att behöva interagera digitalt? Och hur skapar man digitala möten som engagerar?

Inbjudna gäster till årets första FFF-pop up var Mathias Broth, professor i språk och kultur vid Linköpings universitet och Jörgen Dyssvold, eventdesigner och mötesproducent.

Mathias Broths forskning är inriktad på samtals- och interaktionsanalys. Jörgen Dyssvold har tidigare arbetat som mötesexpert inom Regeringskansliet och driver idag mötesbyrån Herr Omar.

FFF pop-up är en serie digitala träffar för dig som arbetar med att berätta om forskning. Namnet anspelar på den årliga konferensen Forum för forskningskommunikation. FFF pop-up är ett tillfälle att mötas vid sidan av konferensen och diskutera aktuella frågor inom området.

Publicerad den

Uppdaterad den

Mer inom samma ämne

  1. Referensgruppen för forskningskommunikation

    Vetenskapsrådets referensgrupp för forskningskommunikation bidrar med kunskap och rådgivning till myndigheten i frågor som rör forskningskommunikation. I gruppen sitter forskare och kommunikationsexperter med olika kompetenser.

  2. Ny referensgrupp för frågor om forskningskommunikation

    Vetenskapsrådet har tillsatt en referensgrupp som ska bidra med kunskap och rådgivning till myndigheten i frågor som rör forskningskommunikation.

  3. Bidrag till forskares kommunikation inom migration och integration

    Vetenskapsrådet har fattat beslut om vilka ansökningar som beviljats bidrag till forskares kommunikation inom migration och integration. Totalt beviljar vi närmare 4,8 miljoner kronor för åren 2022–2024.