Evenemang

Hur skapar vi digitala möten som engagerar?

Plötsligt är digitala möten normen. Hur påverkas vi av att interagera digitalt och hur skapar vi digitala möten som engagerar? Det var temat för årets första FFF pop-up. Se en inspelning av seminariet.

Datum

12 februari 2021

Bilder som laggar och ljud som hackar. Flackande blickar som fruktlöst söker kontakt. Videomöten kan, tycker en del, vara en plåga. Hur påverkas vi av att behöva interagera digitalt? Och hur skapar man digitala möten som engagerar?

Inbjudna gäster till årets första FFF-pop up var Mathias Broth, professor i språk och kultur vid Linköpings universitet och Jörgen Dyssvold, eventdesigner och mötesproducent.

Mathias Broths forskning är inriktad på samtals- och interaktionsanalys. Jörgen Dyssvold har tidigare arbetat som mötesexpert inom Regeringskansliet och driver idag mötesbyrån Herr Omar.

FFF pop-up är en serie digitala träffar för dig som arbetar med att berätta om forskning. Namnet anspelar på den årliga konferensen Forum för forskningskommunikation. FFF pop-up är ett tillfälle att mötas vid sidan av konferensen och diskutera aktuella frågor inom området.

Publicerad den 28 januari 2021

Uppdaterad den 26 februari 2021

Mer inom samma ämne

  1. Forum för forskningskommunikation 2021

    Aldrig förr har forskning fått så mycket uppmärksamhet i media som under det senaste året. Pandemin har samtidigt drivit på en digital omställning, ett ökat socialt ansvarstagande och många innovativa lösningar. Hur har vi tacklat detta, vilka nya tr...

  2. Behovet av strategisk improvisation – lärdomar i spåren av corona

    Hur bedriver man effektivt kommunikationsarbete i en värld präglad av ständig förändring? Vilka lärdomar kan vi dra av pandemin? Välkommen till FFF pop-up med forskaren Jesper Falkheimer!

  3. Expertgrupp ska föreslå forskarutbildning med mer kommunikation

    Hur kan kommunikation om forskning bli en naturlig del av forskarutbildningen? Forskare och kommunikatörer ska ta fram ett gemensamt förslag.