Evenemanget är avslutat

Resultatdialog 2019

Välkommen till Vetenskapsrådets konferens Resultatdialog som vi i år arrangerar i samarbete med Göteborgs universitet. Syftet med konferensen är att presentera nya rön inom utbildningsvetenskaplig forskning och att fungera som en mötesplats för forskare och andra som är intresserade av utbildningsfrågor.

Datum

3 - 4 december 2019

Tid

Konferensen börjar med registrering kl 12.00 den 3 december och pågår till kl 13.45 den 4 december.

Plats

Pedagogen hus A, Västra Hamngatan 25, Göteborgs universitet

Resultatdialog 3–4 december 2019

Ta del av de senaste rönen inom utbildningsvetenskaplig forskning när resultaten från ett trettiotal forskningsprojekt presenteras på ett av Sveriges största utbildningsvetenskapliga möten. Hela bredden av utbildningsvetenskaplig forskning finns representerad.

Keynote är Diane Mayer, Professor of Teacher Education vid University of Oxford, and Professorial Fellow, Harris Manchester College. Hon föreläser på temat ”Retention and success in early career teaching: A situated perspective on learning teaching and doing teaching”.

Projekten som presenteras på konferensen redovisas också i en antologi: Resultatdialog 2019.

Publicerad den

Uppdaterad den

Pdf / Utskrift


Mer inom samma ämne

  1. Fyra nya utlysningar

    I april öppnar vi fyra utlysningar, utöver dem vi tidigare aviserat för 2025.

  2. Från ointresse till engagemang – seminarium om ämnesdidaktisk forskning och STEM-strategin

    Hur kan STEM-strategi, skola och forskning samverka för att öka intresset för STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) i grundskolan? Välkommen till ett seminarium där regeringens STEM-strategi presenteras, och den ämnesdidaktiska fors...

  3. Webbinarium om nätverksbidrag inom utbildningsvetenskap med fokus på digitalisering och STEM-utbildning

    Välkommen till ett informationsmöte om den nya utlysningen av nätverksbidrag inom utbildningsvetenskap med fokus på digitalisering och STEM-utbildning mellan svenska forskargrupper och forskargrupper i USA.